انتخابی کشتی آزاد آمریکا| دیوید تیلور و جردن باروز مسافر مسابقات جهانی شدند/ نبرد جادوگر و گلادیاتور در آلبانی

7:37 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۲۹۱
انتخابی کشتی آزاد آمریکا| دیوید تیلور و جردن باروز مسافر مسابقات جهانی شدند/ نبرد جادوگر و گلادیاتور در آلبانی
جردن باروز و دیوید تیلور دو چهره عنوان دار کشتی جهان با کسب دو پیروزی مقابل رقبای خود در فینال انتخابی تیم ملی آمریکا، راهی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ خواهند شد.

خبرگزاری میزان - ایالات متحده یک تیم با تجربه از ورزشکاران رشته آزاد مردان را به مسابقات جهانی ۲۰۲۴ آلبانی اعزام خواهد کرد. این تیم چهار نفره شامل دو قهرمان المپیک و سه قهرمان جهان است و هر چهار ورزشکار مجموعاً دو مدال طلای المپیک، ۱۰ مدال طلای جهانی و ۱۶ مدال جهانی را کسب کرده‌اند. هر چهار ورزشکار در دو مسابقه متوالی پیروزی را در سری مسابقات قهرمانی از آن خود کردند.

جردن باروز، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ و قهرمان شش بار جهان، دو مسابقه خود را در وزن ۷۹ کیلوگرم مقابل چنس مارستلر، عضو تیم جهانی ۲۰۲۳، پشت سر گذاشت. باروز در کشتی دوم با پیروزی ۶ بر ۳ به پیروزی رسید.

این سومین باری بود که این جنگجویان در فینال مسابقات مقدماتی تیم جهانی مبارزه کردند. باروز و مارستلر همچنین دو بار در Final X کشتی گرفتند که باروز در سال ۲۰۲۲ دوبنده تیم جهانی را به دست آورد و مارستلر در سال ۲۰۲۳ این مقام را کسب کرد.

دیوید تیلور، قهرمان المپیک ۲۰۲۰ و قهرمان سه بار جهان، دیروز در مسابقات چالشی شرکت کرد، سپس زاهد والنسیا، دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۳، در وزن ۹۲ کیلوگرم را در سری مسابقات قهرمانی پشت سر گذاشت. تیلور در کشتی دوم مقابل والنسیا در ۲:۳۴ پیروز شد. در مسابقه اول، تیلور با نتیجه ۳-۳ پیروزی را به دست آورد.

این اولین مسابقه تیلور از زمانی بود که سری مسابقات نهایی آزمایشی تیم المپیک ایالات متحده را در وزن ۸۶ کیلوگرم به آرون بروکس واگذار کرد و از آن زمان، تیلور سرمربی کشتی در ایالت اوکلاهاما شد.

ویتو آروجائو، قهرمان جهان در سال ۲۰۲۳، سری وزن ۶۱ کیلوگرمی خود را در دو مسابقه نزدیک بر روی ستاره دبیرستانی مارکوس بلیز به پیروزی رسید. در کشتی دوم آروجائو با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد. 

جیمز گرین، برنده دو مدال بزرگسالان جهان، در فینال‌های خود نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم بر پانتالئو پیروز شد. گرین در کشتی دوم با نتیجه ۲-۱ برنده شد. این هفتمین حضور گرین در مسابقات قهرمانی جهان بزرگسالان خواهد بود.

نتایج کامل مسابقات فینال انتخابی آمریکا به این شرح است:

فینال ۶۱ کیلوگرم:

ویتو آروجائو ۲ - مارکوس بلیز یک
ویتو آروجائو ۳ - مارکوس بلیز یک

فینال ۷۰ کیلوگرم:

جیمز گرین ۱۰ - پانتالئو صفر
جیمز گرین ۲ - پانتالئو یک

فینال ۷۹ کیلوگرم:

جردن باروز ۳ - چنس مارستلر صفر
جردن باروز ۶ - چنس مارستلر ۳

فینال ۹۲ کیلوگرم:

دیوید تیلور ۳ - زاهید والنسیا ۳
دیوید تیلور (برنده با ضربه فنی) - زاهید والنسیا

با توجه به ملی‌پوش شدن کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی ایران به نظر می‌رسد باید شاهد نبرد جذاب و دیدنی این کشتی‌گیر که ۲ قهرمانی جهان در این وزن را در اختیار دارد و دیوید تیلور آمریکایی باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *